Zadzwoń do nas:   504-015-494
Napisz do nas:   rtomecki1@gmail.com
MENU
Jesteś tutaj: Produkty / AKCESORIA DO OSCYLOSKOPÓW / COP sensor

COP sensor

Używany jako dodatkowa sonda pobierająca zapłon wtórny do dowolnego oscyloskopu samochodowego

Czujnik COP może być wykorzystywany jako dodatkowa sonda do dowolnego oscyloskopu samochodowego. Czujnik COP służy do testowania wydajności układu zapłonowego COP, służy do określenia, czy system COP wywołuje iskry zapłonowe, których powinien, i czas ich trwania. Czujnik COP przekształca sygnał indukowany w nim przez łańcuch wysokiego napięcia cewki zapłonowej w impuls napięcia, który jest wyświetlany na ekranie oscyloskopu. Wartości te są bezpośrednio związane z łukiem elektrycznym wytwarzanym przez świecę zapłonową. Ze względu na różnorodność cewek zapłonowych o różnych konstrukcjach należy zauważyć, że czujnik COP nie może określić dokładnej wartości napięcia, w którym pojawia się iskra zapłonowa, ale można go wykorzystać do analizy porównawczej różnych cylindrów w celu ustalenia który cylinder nie działa poprawnie.

COP oznacza elektroniczny zapłon Coil-On-Plug. W samochodowych układach zapłonowych COP nie ma kabli wysokiego napięcia, a sama cewka znajduje się na górze świecy zapłonowej. W większości przypadków cewki są umieszczane na górze głowicy cylindrów na bloku cylindrów. Jest to najlepsza lokalizacja, ponieważ w ten sposób cewki nie nagrzewają się przez gazy spalinowe. Innymi słowy - COP to układ zapłonowy nowoczesnego samochodu. Brak kabli wysokiego napięcia oznacza znaczny wzrost niezawodności układów zapłonowych i mniej przecieków. Zastosowanie osobnej cewki na górze każdej świecy zapłonowej pozwala zwiększyć odstęp między zapłonami. Oznacza to, że resztkowe pole magnetyczne w cewce lepiej się rozprasza, dzięki czemu cewka działa lepiej przy wyższych obrotach silnika.